wtorek, 28 maja 2013

Witaminki ^.^

Hejka. Jestem tutaj nowa. Nazywam się Daria i mam 13 lat. Mój dzisiejszy post będzie o ... WITAMINACH. Czy je znacie? Na pewno poznacie. ;>

Witaminy – to niezbędne do prawidłowego funkcjonowania organizmu związki organiczne, biorące udział w przemianach biochemicznych jako koenzymy, tj, substancje, których obecność warunkuje prawidłowe działanie enzymów, białek katalizujących procesy przemiany materii. Organizm ludzki potrzebuje bardzo małych ilości witamin. Ponieważ jednak nie jest zdolny do  syntezy wszystkich witamin, musi je otrzymywać wraz z pożywieniem albo w postaci „gotowej”, albo w postaci tzw. prowitamin, które następnie są przetwarzane na witaminy.  

Są one rozpuszczone w wodzie i tłuszczach. 

Witaminki, witaminki dla chłopczyka i dziewczynki :D

witaminy
Pyycha :D
Mały spis :D

2 komentarze:

  1. fajny ,pomysłowy blog! zapraszam też do mnie i do komentowania http://eathealthyandkeepfit.blogspot.com/ :)

    OdpowiedzUsuń
  2. fajny ,pomysłowy blog! zapraszam też do mnie i do komentowania http://eathealthyandkeepfit.blogspot.com/ :)

    OdpowiedzUsuń

Wpisz swój komentarz :) Co sądzisz o blogu?